З 1 травня 2020 року почалася стандартизація моторних олив для легкового транспорту (бензинові двигуни) згідно з новими класами API1 SP та ILSAC2 GF-6. Розглянемо нові категорії у порядку ускладнення вимог.
Оливи нової категорії API SP перевершують властивості моторних масел категорій API SN та API SN PLUS за такими пунктами:Захист від передчасного неконтрольованого займання паливоповітряної суміші (Low Speed ​​Pre Ignition або LSPI); Захист від зношування ланцюга ГРМ: Захист від високотемпературних відкладень на поршні; Захист від високотемпературних відкладень у турбокомпресорі; Вищі вимоги до кількості шламу і лаку, що утворюється маслом; Моторні олії категорії API SP мають зворотну сумісність і можуть замінювати олії попередніх категорій API, якщо це не суперечить рекомендаціям виробника двигуна вашого автомобіля. API дозволяє одночасно з категорією SP вказувати відповідність наступним категоріям моторних масел: API SN (2011), SM (2005), SL (2001), SJ (1997). Старіші категорії, наприклад SH (1994г.) вказувати забороняється, т.к. вони вважаються застарілими. Олії, що задовольняють вимогам актуальних, перерахованих вище категорій, мають на своїй упаковці фірмовий символ API «Бублик» (англ. «Donut»).


API виділяє окремий клас ресурсозберігаючих олив. Цей клас є додатковим і оливи, що володіють такими властивостями, мають особливе маркування «Ресурсозбереження» (англ. Resource Concerving, вказується в нижній частині «Бубліка» або скорочено поряд з категорією API SP RC). Вимоги до експлуатаційних характеристик цієї додаткової класифікації технічно описані в SAE J1423 та останній версії ASTM D4485.Багато попередніх категорій API Sx посилалися на "енергозбереження", але це відображало акцент тільки на економію палива. Ресурсозбереження у поєднанні з API SP фокусується на:Поліпшення паливної економічності в порівнянні з базовим зразком моторноїї оливи SAE 20W-30; Поліпшення сумісності із системами доочищення вихлопних газів; Зниження кількості високотемпературних відкладень у двигуні з турбокомпресором; Сумісність з етанол-паливом, що містить, до E85.


Оливи, що задовольняють вимогам «Ресурсозбереження», мають на своїй упаковці відмітне маркування API «Зірка» (англ. «Sturburst») та/або найновіше маркування API «Щит» (англ. «Shield»), якщо ця олива в'язкістю SAE 0W-16.



Вимоги класу «Ресурозбереження» ґрунтуються на вимогах до олив комітету ILSAC. Саме ILSAC, як організація, розробляє ці додаткові вимоги до моторних олив, щоб вони могли мати статус «Ресурсозбереження» та допомагали автовиробникам США та Країн Азії досягати загального зниження кількості викидів відпрацьованих газів в атмосферу.Ще близько року або до 01.05.2021 залишається актуальною категорія ILSAC GF-5, вона відповідає категорії API SN RC та API SN PLUS RC. З настанням зазначеної дати маркування мастил класом ILSAC GF-5 стане неактуальним, а маркування API «Зіркою» буде під забороною.На зміну ILSAC GF-5 приходять одразу дві нові категорії ILSAC GF-6A та ILSAC GF-6B. Докладніше про особливості даних категорій:ILSAC GF-6A – як зазначено вище відповідає категорії API SP Resource Concerving, дає споживачеві всі її переваги, але поширюється на всесезонні оливі класів в'язкості SAE: 0W-20, 0W-30, 5W-20, 5W-30 та 10W-30; ILSAC GF-6B – має ті ж вимоги та переваги, що й ILSAC GF-6A але поширюється лише на моторні оливи класу в'язкості SAE 0W-16 та не має зворотної сумісності з маслами попередніх категорій API та ILSAC. Для використання масла ILSAC GF-6B споживач повинен мати відповідні рекомендації у сервісній книжці свого автомобіля, інакше це може призвести до негативних наслідків.API, ви можете ознайомитись за посиланням на офіційний сайт API (встановіть фільтр за категорією SP): http://www.api.org/products-and-services/engine-oil

1. API (скор. англ. American Petroleum Institute) Американський інститут нафти - професійна асоціація, яка просуває нафтові інтереси США, заохочує розвиток нафтових технологій, співпрацює з урядом у питаннях, що становлять національний інтерес, та надає інформацію про нафтову промисловість уряду та громадськості.
2. ILSAC (скор. англ. International Lubricant Specification Advisory Committee) комітет, що об'єднує Ford, General Motors, Chrysler і JAMA3, який допомагає в розробці нових мінімальних стандартів якості оливи.
3. JAMA (скор. англ. Japan Automobile Manufacturers Association) професійна асоціація, що представляє автовиробників Японії, надає інформацію про нафтову промисловість уряду та громадськості.